Concluziile studiului Taste Tomorrow 2021: Ce fel de produse de panificație preferă consumatorii

  • de

Restricțiile COVID-19 au făcut ca experiența de a face cumpărături să treacă de la magazinul fizic la cel online. Acesta a devenit important chiar și pentru industrii tradiționale, cum este cea a panificației, însă consumatorii nu sunt dispuși să renunțe la magazinele fizice atunci când își aleg astfel de produse. Își doresc mai multe informații disponibile în mediul online, cum s-a realizat acel produs, din ce ingrediente, cu ce beneficii nutriționale vine sau care sunt combinațiile de gusturi din acel produs, însă achiziția să fie mai degrabă realizată în magazinul fizic. Vorbim de o combinare a magazinelor fizice cu avantajele online-ului pentru a oferi experiențe de cumpărare la un alt nivel, si anume oexperiență „figitală”. De asemenea, consumatorii de azi sunt mult mai conștienți de ceea ce consumă și de impactul pe care alimentele le pot avea asupra stării de sănătate. Fac alegeri asumate și mai bine conștientizate și vedem un apetit tot mai mare pentru produse nutriționale, care să contribuie la sănătatea lor și care să le confere o stare de bine. Acestea sunt câteva dintre concluziile uneia dintre cele mai ample cercetări de piață, Taste Tomorrow, efectuată la nivel global, în 44 de țări, inclusiv în România, comandată și prezentată, în cadrul unui eveniment organizat de Puratos România, parte a grupului belgian Puratos, unul dintre cei mai importanți producători globali de materii prime inovative pentru industria de panificaţie, patiserie şi ciocolaterie.

„Taste Tomorrow este la a 10-a aniversare și azi, mai mult ca oricând, în această perioadă în care viteza de reacție este crucială, este important să înțelegem așteptările, temerile, nevoile și comportamentele consumatorilor. Parte din misiunea noastră de a-i ajuta să-și dezvolte afacerile, le oferim producătorilor din industrie informații utile despre tendințe, atitudini și obiceiuri de consum pe care să le traducă mai departe în produse inovatoare, la nivelul așteptărilor consumatorilor. Încercăm să anticipăm toate aceste tendințe la nivel global și tocmai de aceea efectuăm acest studiu în 44 de țări, cu regularitate la fiecare 3 ani”, a explicat Gabriela Bereș, director regional pentru Europa Centrală și de Est.

În cadrului evenimentului de două zile Taste Tomorrow, experți din cadrul Ipsos, Puratos și unii dintre cei mai apreciați lideri și speakeri din industrie au împărtășit rezultatele cercetării, opiniile, sfaturile și predicțiile care vor ajuta deținătorii de branduri, producătorii și comercianții să navigheze într-un peisaj al consumatorilor care a evoluat semnificativ în ultimele luni cu perspectivă de dezvoltare în continuare.

„Taste Tomorrow nu este doar despre a observa evoluția tendințelor din piața de panificație. Ne asumăm rolul de a traduce mai departe aceste așteptări ale consumatorilor în soluții și ingrediente inovatoare în domeniul panificației și al cofetăriei. Iar modul prin care am înțeles tendințele anul acesta este și el unul inovator. Am adăugat metodologiei standard de cercetare, tehnici de inteligență artificială semantică. Observăm și analizăm continuu, cu ajutorul algoritmilor de AI, o multitudine de cuvinte cheie apărute în spațiul online, tocmai pentru a putea anticipa și cuantifica viitoare noi atitudini și comportamente de consum.”, a explicat Andreea Ciocănescu, marketing manager Puratos România.

Taste Tommorow 2021, pe scurt

Evenimentul global Taste Tomorrow 2021 a avut loc, pentru prima dată, în mediu online, în condițiile în care Puratos marchează aniversarea de 10 ani a propriului program de cercetare. Tema evenimentului din această lună a fost „Food Beyond Nutrition”, un concept care cuprinde nouă tendințe clare care au impact asupra industriei alimentare de astăzi și de mâine.

În mod deloc surprinzător, pandemia a avut consecințe semnificative asupra industriei noastre”, a spus Nanno Palte, group marketing intelligence manager la Puratos, „dar nu este singurul factor care modelează conversațiile și comportamentele. Deși nu mai este o noutate coronavirusul, asta nu înseamnă că tendințele pe care le împărtășim săptămâna aceasta vor deveni foarte rapid istorie”.

Primele cinci tendințe evidențiate la Taste Tomorrow 2021 sunt:

1. Sănătate holistică și hiper-personală

Căutarea unei alimentații mai sănătoase continuă, iar cercetările Puratos evidențiază strategiile pe care consumatorii le urmează pentru obținerea ei. „Ingredientele vedetă”, care nu numai că sunt sănătoase, ci și augmentează gustul, sunt în creștere, la fel ca și familiaritatea cu fibrele dietetice și impactul acestora asupra digestiei (până la 87% în Asia Pacific) și a sănătății digestive generale. La nivel global, aproape patru din cinci consumatori înțeleg că îmbunătățirea sănătății digestive este un beneficiu pentru imunitate și 75% sunt de acord că are un efect pozitiv asupra bunăstării mintale. Această înțelegere generală, împreună cu o mai mare conștientizare a propriei sănătăți, înseamnă că astăzi consumatorii așteaptă din ce în ce mai mult oferte hiper-personalizate; 63% caută alimente adaptate stilului lor de viață individual. Când vine vorba de panificație, aproape două treimi dintre respondenți ar aprecia o pâine adaptată nevoilor lor nutriționale personale, de exemplu. Odată cu creșterea numărului de consumatori care sunt de acord că ingredientul cacao are o valoare nutritivă ridicată și un rol în reducerea anxietății, există o „oportunitate clară de a scrie un nou capitol în rolul pâinii, al patiseriei și al ciocolatei în societate”, potrivit lui Sophie Blum, chief marketing officer al grupului Puratos.

2. Consumatorul conștiincios

În 2021, consumatorii sunt mai conștiincioși ca oricând cu privire la ceea ce mănâncă și la modul în care acest lucru le influențează propria sănătate și pe cea a planetei – determinându-i să facă alegeri mai informate. Astăzi, două treimi dintre ei vor să știe de unde provin mâncarea lor și cum este preparată. Schimbarea priorităților, alături de educație sporită și accesul îmbunătățit la informații, determină alegerile și obiceiurile alimentare de astăzi. În consecință, numărul consumatorilor care cumpără produse pe bază de plante s-a dublat la 60%, devenind cea mai mare tendință alimentară din lume, potrivit datelor Ipsos. Pentru prima dată, problemele de mediu și de sănătate sunt ponderate în mod egal în ochii consumatorilor; 56% dintre respondenți sunt de acord că alimentele pe bază de plante sunt mai sănătoase decât cele pe bază de animale – în creștere cu 47% din 2018. Șase din zece sunt de asemenea de acord că are un impact pozitiv asupra mediului – o creștere de o treime față de 2018.

3. Gust

În ciuda COVID-19, gustul rămâne principala prioritate pentru consumatorii de astăzi. Dar acum, datorită creșterii cumpărăturilor online și prezenței în creștere a rețelelor sociale – în special în rândul generațiilor mai tinere – imaginea devine rapid la fel de importantă. 59% dintre consumatori sunt de acord că și mâncarea care arată bine este gustoasă. Gustul se schimbă, de asemenea: pandemia a generat nostalgie pentru mulți oameni, declanșând întoarcerea la rețetele tradiționale pentru trei din patru consumatori. Cu toate acestea, cu ingrediente cheie de negăsit pe rafturile magazinelor, planuri de călătorie în așteptare și o influență tot mai mare a rețelelor sociale, consumatorii s-au bucurat, de asemenea, să experimenteze diferite ingrediente și să încerce alimente noi, pentru a-și satisface curiozitatea și gustul aventurii. 60% ar dori să încerce gusturi exotice din alte părți ale lumii. Și aceasta este o oportunitate interesantă pentru brutarii, patiserii și ciocolaterii agili și creativi, potrivit lui Nanno.

4. Confort maxim

„Ceea ce a început ca o evoluție, a devenit o revoluție” atunci când vine vorba de comoditate, conform concluziilor Taste Tomorrow. Adoptarea cumpărăturilor online a crescut exponențial; după ani de creștere „lentă și constantă”, cumpărăturile săptămânale de produse alimentare online s-au dublat în doar trei ani, iar 17% dintre consumatori comandă acum online mâncare gătită cel puțin o dată pe săptămână. Cu o creștere accentuată a achizițiilor online de produse de panificație, patiserie și ciocolată, companiile mari și mici trebuie să își adapteze prezența digitală pentru a avea succes. Consumatorii se așteaptă, de asemenea, la o comunicare mai bună atât în ​​magazin, cât și online, pentru a rămâne bine informați și a avea încredere în deciziile lor de cumpărare.

5. Experiență la alt nivel

Deși pandemia a contribuit la creșterea cumpărăturilor online, magazinele fizice sunt încă o prioritate pentru majoritatea oamenilor. 77% dintre consumatori nu doresc ca magazinele să dispară. Experții Taste Tomorrow au identificat necesitatea unei experiențe „figitale” fără probleme în viitor, combinând avantajele canalelor online și offline. Noile tehnologii, precum inteligența artificială și tehnologia smart, vor contribui la furnizarea de recomandări mai bune și mai personalizate consumatorilor – ajutându-i să facă alegeri alimentare mai bune în magazin și online.

Obiectivul Taste Tomorrow

Acum, bazându-ne pe monitorizarea globală continuă, permanentă, prin tehnologii digitale avansate și tehnici de inteligență artificială semantică, sondaje online în 44 de țări și conversații calitative cu pasionați de arta culinară din șapte orașe trend-setter de pe tot globul, acoperirea, profunzimea și actualitatea garantate de Taste Tomorrow sunt de neegalat. Programul și evenimentele sale asociate au ca scop îmbunătățirea cunoștințelor clienților despre subiecte actuale și viitoare și oferă inspirație pentru dezvoltarea de produse inovatoare. Ediția 2021 reunește 12 speakeri experți și specialiștii Puratos pentru a oferi o agendă cuprinzătoare și cunoștințe valoroase pentru clienții săi din întreaga lume.

Citește și:

Dragoș Anastasiu a lansat, împreună cu șase parteneri, compania de consultanță AdWise

Alegerea culorilor pentru zugrăveală, o joacă pentru cei creativi și curajoși

Etichete:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *